רכישת דירה יד שנייה-כדאי לדעת!

בדק בית לדירה יד שנייה - שי דורני מהנדס בניין עונה על שאלותנ

(מתוך כתבה במעריב הבוקר)
 
בשנים האחרונות נוצרה לה תופעה חדשה, עשרות אלפי רוכשי דירות נדרשים להוציא סכומי עתק על תיקון הדירה שרכשו בגלל "בעיות מסוות" בנכס, שי דורני מהנדס ובקר לאיכות מבנים וחוות דעת ממומחים. בהכשרתו, הבעלים של חברת בדק בית ישראל החברה המובילה בישראל לשיקוף מצב הנכס האמתי חושף בראיון מיוחד את הטריקים והשיטות של מוכרי הנכסים שעלולות לעלות לכם ביוקר.

שי, מה זה בכלל "בדק בית"?

בדק בית הוא אחד הדברים החשובים שחייבים לברר רגע לפני שנכסים לדירה החדשה, למעשה בדק בית היא ביקורת חיצונית שמשקפת ללקוח את מצב הנכס הנכון. לא חסרים היום מוכרי דירות שמנסים לייפות את המציאות, או במקרה הרע להסתיר ליקויים שונים במצב הנכס שעלולים לעלות לרוכש הדירה כסף רב., למעשה הצוות שלנו מגיע לנכס וסורק כל פינה בו באמצעות כלים ומכשירים חדשניים כדי להציג את מצב הנכס המדויק ללקוח.

תוכל לספר לנו על מקרה בו מצאת ליקויים חריגים בנכס?

ברוב הנכסים בהם אנחנו מבקרים אנו מוצאים ליקויים כאלה ואחרים,  לחלקם בעל הנכס לא היה מודע ולחלקם השני בעל הנכס היה מודע היטב וקיווה שלא נגיע אליהם. בסופו של דבר לא משנה כמה בעל הנכס יצירתי ומנסה להסתיר פגמים כאלו ואחרים אנחנו נהיה שם כדי לחשוף אותם ולהגן על הקונה, באחד מהבדיקות האחרונות שעשינו בנכס בקיסריה מצאנו רטיבות קשה לאורך כל הבית שהוסתרה ע"י טפט חדש ורהיטים כבדים ואם זה לא הספיק מצאנו ליקויי בניה חמורים בנכס דבר שהיה עלול לעלות ללקוח במצבר עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב.

למה שלא אבדוק את הבית לבד?

אפשר, אבל בסופו של דבר התוצאה לא תהיה זהה. לבדוק את הבית לבד זה בדיוק כמו לנסות לספר את עצמך לבד בבית מול המראה יכול להיות שלך זה יראה טוב, אבל במבחן המציאות אנשים לא יפסיקו להראות לך מה בדיוק פספסת, מוכרי הדירות בארץ מאוד יצירתיים בכל פעם אנחנו נדהמים מחדש מהניסיונות להטעות אותנו רק כדי "להעיף" את הדירה ואלו דברים שיהיו קשים לאנשים שלא באים מעולם הזה לעלות עליהם.

שי, לסיכום איך בוחרים חברה נכונה לבדק בית?

הצעד הראשון, כקונה הנכס הוא לבחור את חברת בדק הבית בעצמך ולא להתפתות להמלצות כאלה ואחרות מצד מוכר הכנס, כבר קרו לנו מקרים בעבר שהגענו לאחר "בדיקה" של אדם מסוים ולבסוף גילינו דו"ח שיקרי שנועד להסתיר ולהסוואת את הליקויים בנכס רק בגלל קשר כזה או אחר לבעל הנכס, הצעד השני הוא כמובן לחקור על החברה שאכן יש לה את הידע הנדרש כמו הסמכה מאיגוד המהנדסים לחוות דעת מומחים וכמובן לבדוק עד כמה היא פעילה כיום ולא להתבייש לבקש לראות דוגמא לדו"ח ליקויים.

 לכתבה במעריב  

 

 

שי דורני בדק בית ישראל
שי דורני בדק בית ישראל

אולי תאהבו גם:

home check israel

בדק בית לדירה כדאי לדעת!

שנת 2021 תירשם כעוד שנה שבה מחירי הנדל"ן בישראל עלו בצורה מרשימה, כאשר במהלך השנה היו חודשים בהם נרשמו שיאים של כל הזמנים במספר הרכישות של דירות חדשות.

שי דורני בדק בית ישראל

בדק בית לראש שקט

חברת "בדק בית ישראל" תאתר עבורכם ליקויי בנייה ותמליץ על התיקונים הנדרשים בכל נכס

לפני רכישה או השכרה.

בדיקת דירה יד 2-בדק בית ישראל

רכישת דירה או בית פרטי

בדק בית לשקט נפשי   חברת "בדק בית ישראל" בבעלותו של שי דורני תאתר עבורכם ליקויי בנייה ותמליץ על התיקונים הנדרשים בכל נכס לפני רכישה

שתפו את התוכן:

כתבו לנו